Update: Intra oral surgery done

Hello everyone!

I just joined the page a month ago and as soon as I was diagnosed I decided to go on surgery.

I live in Stockholm but thanks to this page I could find out there are no so many treatment options for eagles there so I have done the surgery here in Panama City, Central America my hometown.

My ENT is also a plastic surgeon and he have done around 10 eagle´s syndrome surgery by the internal way. All of them successful. My surgery was done with the endoscopy technique and it took around 3 hours. He removed 2 cm from each side.

The pain is not that bad. I am on day 2.

I was so afraid because of all the risks with the internal surgery but until now everything went well. It was great to find this page and to see there are many others in the same situation.

The name of my Doctor is Adbiel Bracho and he works at the Punta Pacifica Hospital (affiliated to John Hopkins). He is a very very experienced surgeon and studied in Switzerland. Highly recomended.

I will keep everyone updated on my progress.

Hugs hugs

Hi, Glad to here you are doing well and that you found a doctor who was willing to help! How long were your styloids to begin with? My doctor removed 3+ cm from left but could only get 2.5 cm on right even thought right was the same length.

Jag bor också i Stockholm, i förort nordväst och hade turen att få remiss till en doktor på Karolinska i Solna där jag har opererats denna vecka. Denna doktor har opererat ES förut och jag kan rekommendera honom.

Kunskapen om ES verkar vara begränsad. När jag pratade med sköterskan som planerade min operation fick jag veta att jag skulle ligga inne några dagar. När jag pratade med doktorn som utfört operationen sade han att det berodde på att han i sina direktiv inför operationen inte skrivit Eagles syndrom. Han hade skrivit något annat för ingen visste vad denna diagnos innebär så att jag skulle förberedas för operationen på rätt sätt.

Läkaren som utförde min operation heter Bertil Lundberg önh-avdelningen i Solna.

Jag har addat dig som vän och du får gärna höra av dig. Kul om vi i Stockholm kan utbyta erfarenhet av denna sällsynta diagnos. Vi har ju faktiskt världens bästa sjukvård när man lyckas få kontakt med rätt vårdenhet/läkare.

Svaret var egentligen till Valeriana2013.

Tack Mr. Eagle,

Jag har skickat ett mail till dig. Jag träffade också Bertil Lundberg. Jag har så mycket ont och måste operera mig igen. Tycker jag.

Hur känns det efter din operation?

Hälsningar,

Vanessa

HEj. Jag heter Ewa Axelsson. Jag bor i Linköping. Blev diagnostiserad förra året för eagle syndrome. Ska till läkaren idag för diskussion om ev operation, jag är rädd för op. Hur var era symptom?

Hej! Undrar om du har blivit opererad än?